torsdag 12 april 2018

Det kan aldrig bli för mycket böcker

I söndags lyssnade jag på Johan Norbergs krönika i Godmorgon världen (SR P1). Den är ett försvar för alla olästa böcker man har hemma, och också ett försvar för rätten att köpa fler.

Lyssna eller läs här:

Biblioteket påminner om våra kunskapsluckor

fredag 6 april 2018

Jag läste en dikt...


to understand life
how to possibly
live in it
break it

(Emily Critchley)